D21 - sezóna: Bez střechy a bez zákona
premiéra
vstupenky
program

Racek

Potřebujeme nové formy. Nové formy potřebujeme, a když nejsou, tak radši nepotřebujeme vůbec nic.

Komedie o umění a umělcích – spisovatelích a herečkách, kterou napsal lékař a znalec lidských charakterů A.P. Čechov. Na venkovském panství u jezera se na léto sjíždí bohéma, odpoledna tráví filosofováním, společenskými hrami, všichni jsou zamilovaní a jednoho večera mladý pan Treplev uvede svou prvotinu, ve které hraje Nina, jeho první láska. Přijde se podívat také Treplevova matka a její nápadník, slavný spisovatel Trigorin. Představení ale nakonec sám autor po chvíli ukončí. Proč? A o čem a pro koho se doopravdy hrálo? Čechovovská variace Hamleta je také hra o smrti a ideálech, které díky grotesknosti životních situací berou za své. A také hra o tom, jak těžké je vyletět z rodinného hnízda.

Hrají:

Milan Ligač, Mariana Čížková / Kristýna Podzimková, Hana Mathauserová, Jana Kozubková j.h., Michal Dudek, Petr Pochop

Režie: Lucie Ferenzová

Dramaturgie: Magdalena Frydrych Gregorová

Hudba: David Hlaváč

Výprava: Jana Hauskrechtová

Kostýmy: Mariana Dvořáková

Premiéra: 27. února 2015

Délka: 110 minut


Toto představení hrajeme:

31. 5. út | 19.30 | D21 -- velký sál | Záhřebská 21, 120 00 Praha 2
|rezervovat vstupenky|

A. P. Čechov: Racek aneb velká hra na téma ´Umělec - vizionář nebo parazit?´

Richard Koníček : www.www-kulturaok-eu.cz, 01. 03. 2015

Soubor divadla D21 má jednu velkou výhodu. Hraje s nadšením, tvoří partu a nedělá to rozhodně jen pro peníze. Repertoár – jak už to u malých divadel je, mělo by a musí být – je pestrý. A tak si stálí i hostující herci jednou zahrají v naprosto ulítlé ´bláznovině´, podruhé v půvabné pohádce, pak zas ve filozofující črtě či apelující moralitce a ještě jindy v bezmála klaunovské feérii,´d... (celý článek)

Michal Novák : www.i-divadlo.cz, 08. 06. 2015

60%

Déčko Čechovovi rozumí… Selektivní práce se zádumčivými náladami hry redukuje toho spoustu, přesto tvůrcům a hercům se většinou podařilo zachytit ideály a sny postav, jejich neustálou svíravou konfrontaci s realitou, v níž úspěch nemá jasně vymalované kontury, láska je tu synonymem trápení, a především sledujeme groteskní mátožení postav. To, že Déčko hraje „jen“ úspornou va... (celý článek)